Przejdź do treści

Psychoedukacja w wierszu

Dzieci też mają granice – uczmy je asertywności

Dziecko ma takie samo prawo do wyznaczania granic swojego ciała jak każdy dorosły.
To ważne, by od najmłodszych lat uczyć dzieci, że ich ciało należy do nich i że nikt nie ma prawa go dotykać bez ich zgody.

Wierszyk „Dzieci i kotki” porusza temat asertywności w sposób przyjazny i zrozumiały dla najmłodszych.
Pomaga dzieciom zrozumieć, że:

• mają prawo decydować, z kim się przytulają
• czułość to nie zmuszanie
• mogą odmówić – i to jest w porządku
• mogą mówić „nie” w sposób spokojny i stanowczy

Czytając ten wiersz razem z dzieckiem, możemy je wspierać w budowaniu poczucia bezpieczeństwa i sprawczości.
Zachęcamy również do zabawy w kotki i odgrywania scenek, w których można w atrakcyjny sposób trenować stawianie granic.

GADKI – nauka bezpieczeństwa przez zabawę

Warto przypomnieć, że naukę mówienia „nie”, wyrażania emocji i potrzeb, czy zwracania się po pomoc w sytuacjach zagrożenia (np. wykorzystywaniem seksualnym) możemy wspierać korzystając z programu GADKI.

Fundacja Dajemy Dzieciom Siłę przygotowała:
scenariusze zajęć domowych dla rodziców
materiały edukacyjne dla dzieci – puzzle, kolorowanki, zadania obrazkowe i karty pracy (np. „Ciało człowieka”)

Te zasoby łączą naukę o bezpieczeństwie z zabawą i są świetnym pretekstem do rozmowy z dzieckiem, utrwalenia wiedzy i sprawdzenia, co już rozumie.

Materiały dostępne są na stronie: gadki.fdds.pl
oraz w zakładce Kącik Rodzica na stronie przedszkola: www.ps2.bialystok.pl

Uczmy dzieci, że mają prawo do własnych granic – i że to one decydują, co jest dla nich przyjemne i bezpieczne.
Dzięki temu budujemy w nich świadomość, siłę i zaufanie do siebie.

📚 Źródło: Fundacja Dajemy Dzieciom Siłę, gadki.fdds.pl

Materiały edukacyjne - Przedszkole Samorządowe Nr 2 Pod Słonkiem w Białymstoku
«
»