Zdrowy rozwój mózgu dziecka zależy od wielu czynników. Istotne są czynniki genetyczne, środowiskowe i interakcje społeczne.
To proces dynamiczny, który obejmuje zarówno aspekty biologiczne, jak i psychospołeczne. Kluczową koncepcją w kontekście psychologii rozwojowej jest pojęcie plastyczności mózgu, czyli zdolności mózgu do modyfikowania swoich struktur i funkcji w odpowiedzi na doświadczenia.
Interakcje społeczne odgrywają ważną rolę w kształtowaniu mózgu dziecka. Dzieci uczą się przez obserwację, interakcje z innymi oraz poprzez doświadczenia emocjonalne. Bliska relacja z opiekunami, zwłaszcza w pierwszych latach życia, może wpływać na rozwój zdolności emocjonalnych, umiejętności społecznych i zdolności regulacji emocji.
![Materiały edukacyjne - Przedszkole Samorządowe Nr 2 Pod Słonkiem w Białymstoku](https://ps2.bialystok.pl/wp-content/uploads/2024/04/specjalista_20240207_122241.jpg)
Źródło: czas na emocje