NA CO IDĄ PIENIĄDZE WPŁACANE NA FUDNUSZ RADY RODZICÓW -> LINK
REGULAMIN DZIAŁANIA RADY RODZICÓW PRZY PRZEDSZKOLU SAMORZĄDOWYM NR 2 „POD SŁONKIEM” W BIAŁYMSTOKU
Na podstawie art. 53 i 54 Ustawy o systemie oświaty z 7 września 1991r.
I. Postanowienia ogólne
Rada rodziców jest organem działającym na terenie przedszkola. Stanowi reprezentację rodziców dzieci uczęszczających do Przedszkola Samorządowego Nr 2 w Białymstoku przy ul. Mazowieckiej 39e.
II. Cele i zadania
Zadaniem Rady Rodziców jest:
- Współdziałanie z przedszkolem w celu jednolitego oddziaływania na dzieci przez rodzinę i przedszkole w procesie opiekuńczym, wychowawczym i dydaktycznym.
- Uczestniczenie w życiu przedszkola przyczyniające się do ciągłego podnoszenia jakości pracy placówki i zaspokajania potrzeb dzieci.
- Prezentowanie wobec dyrektora i Rady Pedagogicznej opinii rodziców we wszystkich istotnych sprawach dotyczących działalności przedszkola.
- Przekazywanie rodzicom dzieci uczęszczających do przedszkola informacji o udzielanej pomocy na rzecz placówki oraz działalności finansowej Rady Rodziców.
III. Tryb powoływania i odwoływania członków Rady Rodziców
- Członkowie Rady Rodziców powoływani są na pierwszym zebraniu ogólnym rodziców.
- Rada Rodziców powinna składać się z co najmniej jednego reprezentanta z każdej grupy.
- Rada wybiera ze swego grona przewodniczącego rady, zastępcę przewodniczącego, skarbnika i sekretarza.
- Działalnością Rady Rodziców kieruje przewodniczący.
- Przewodniczący rady organizuje prace rady, zwołuje i prowadzi posiedzenia rady, reprezentuje radę na zewnątrz.
- Zastępca przewodniczącego rady przejmuje obowiązki przewodniczącego w czasie jego nieobecności.
- Sekretarz rady odpowiada za dokumentację rady i protokołowanie jej posiedzeń.
- Skarbnik odpowiada za fundusze rady.
- Wybór nowych członków Rady Rodziców w ciągu roku szkolnego może odbywać się na zasadzie: indywidualnego zgłoszenia osoby zainteresowanej uczestnictwem w pracach Rady, propozycji członków Rady Rodziców, rodziców bądź dyrektora.
- Odstąpienie od udziału w działalności Rady Rodziców może nastąpić w drodze: złożenia rezygnacji odwołania na wniosek rodziców lub członków Rady Rodziców.
IV. Zasady działalności finansowej Rady Rodziców
- Fundusze Rady Rodziców powstają z dobrowolnych składek rodziców.
- Wysokość składki na rzecz Rady Rodziców ustala się na posiedzeniu.
- W szczególnie uzasadnionych przypadkach Rada Rodziców może zwolnić określonych rodziców z wnoszenia części lub całości składki.
- Fundusze Rady Rodziców oraz obrót gotówki są księgowane.
- Kontrolę nad środkami finansowymi pełni Skarbnik wybrany spośród członków Rady Rodziców.
- Fundusze Rady Rodziców mogą być przeznaczone na zakup zabawek, pomocy dydaktycznych, wyposażenia przedszkola, opłacenia wycieczek, imprez okolicznościowych i upominków dla dzieci.
- Wydatki dokumentowane są oryginalnymi dowodami księgowymi, w szczególności rachunkami i fakturami.
V. Postanowienia końcowe
- Kadencja Rady Rodziców trwa 1 rok.
- W skład Rady Rodziców nowej kadencji mogą wchodzić osoby będące członkami Rady Rodziców w roku poprzednim.
- Decyzja dotycząca ewentualnych zmian w regulaminie Rady Rodziców może być podjęta większością głosów członków obecnych na zebraniu Rady.
- Zebrania Rady Rodziców zwołuje i prowadzi przewodniczący.
- W zebraniu może brać udział (z głosem doradczym) dyrektor przedszkola i ewentualnie inni członkowie Rady Pedagogicznej.
- Zebrania Rady Rodziców są protokołowane.
- Rada Rodziców posługuje się pieczątką.