• Wychowanie bez przemocy i przymusu

    |

    Wychowanie bez przemocy i przymusu


  • |

    Festyn przedszkolny „Mama, Tata i Ja”!

  • |

    Zwiedzamy świat – Grupa Czerwona

  • |

    Dziecko odrzucone przez grupę – jak wspierać?


  • Święto Wszystkich Mam – Grupa Żółta

    Święto Wszystkich Mam – Grupa Żółta

    Z okazji Dnia Mamy nasze przedszkolaki z Grupy Żółtej przygotowały wyjątkowy występ, który jest pełen radości, miłości i wdzięczności dla wszystkich Mam. Występ ten można zobaczyć na poniższym filmie.

    /

  • FESTYN RODZINNY!

    FESTYN RODZINNY!

    Serdecznie zapraszamy na festyn przedszkolny “Mama, Tata i Ja” 5.06.2024 r. (środa) godzina 15.00 w programie: Atrakcje: Zebrane środki podczas festynu zostaną przeznaczone na pomoc zwierzętom przebywającym pod opieką Schroniska dla zwierząt w Białymstoku. Zapraszamy serdecznie!

    /

  • Olimpijka przedszkolna 2024

    Olimpijka przedszkolna 2024

    Po długiej przerwie z radością ogłaszamy, że w naszym przedszkolu ponownie odbyła się Olimpijka Przedszkolaków! Było to wydarzenie pełne emocji, zaangażowania i sportowej rywalizacji. Wzięły w nim udział wytypowane osoby z każdej grupy, które drogą losowania utworzyły trzy drużyny: zieloną, niebieską i czerwoną. Nasze przedszkolaki rywalizowały w różnorodnych konkurencjach, takich jak sztafeta, skoki przez skakankę,…

    /

  • Innowacyjna Lekcja „Kodowanie na dywanie z robotem Photon” w Grupie Fioletowej

    Innowacyjna Lekcja „Kodowanie na dywanie z robotem Photon” w Grupie Fioletowej

    14 maja 2024 roku w naszej grupie odbyła się otwarta lekcja w ramach innowacji metodycznej „Kodowanie na dywanie z robotem Photon”. Podczas zajęć pt.: „Matematyka z Photonem” dzieci miały okazję zaprezentować swoje umiejętności matematyczne oraz zdolności logicznego myślenia. Przedszkolaki z zaangażowaniem dodawały liczby w zakresie 10, porównywały je, używając znaków <, >, =, a także…

    /

  • W podróż wyruszamy – Grupa Czerwona

    W podróż wyruszamy – Grupa Czerwona

    W tym tygodniu Grupa Czerwona wyruszyła w fascynującą podróż do odległych zakątków świata. Dzieci miały okazję poznać specyficzne kultury i tradycje ważnych krajów takich jak Afryka, Australia, Japonia i Indie. Te zajęcia nie tylko rozwijają ciekawość świata, ale również poszerzają wiedzę na temat ludzi zamieszkujących te różnorodne kontynenty. Podczas naszych zajęć doskonalimy percepcję wzrokową i…

    /

  • Polska – moja ojczyzna – Grupa Żółta

    Polska – moja ojczyzna – Grupa Żółta

    Wiek przedszkolny to czas, gdy dzieci zaczynają budować swoje poczucie tożsamości narodowej i związku z ojczyzną. W tym duchu Grupa Żółta poświęca swój czas na zgłębianie wiedzy o Polsce, naszym pięknym kraju. Maj to doskonała okazja, aby zgłębiać tajniki naszej ojczyzny, poznając jej najważniejsze symbole narodowe. Dzieci uczą się rozpoznawać flagę Polski, godło narodowe oraz…

    /

  • Gra

    Z okazji zbliżanych się ważnych Dni: Dzień Matki, Dzień Ojca oraz Dzień Dziecka mamy propozycję gry rodzinnej, którą możecie samodzielnie wykonać (szczegóły poniżej). Cele gry:Gra Żyrafa została stworzona w oparciu o założenia Porozumienia bez Przemocy, odwołuje się jednak do szerszego spektrum umiejętności społeczno-emocjonalnych takich jak: Porozumienie Bez Przemocy Marshalla B. Rosenberga opiera się na łatwych do zapamiętania założeniach dotyczących komunikacji.…

    /

  • Zdrowy rozwój mózgu

    Zdrowy rozwój mózgu dziecka zależy od wielu czynników. Istotne są czynniki genetyczne, środowiskowe i interakcje społeczne.To proces dynamiczny, który obejmuje zarówno aspekty biologiczne, jak i psychospołeczne. Kluczową koncepcją w kontekście psychologii rozwojowej jest pojęcie plastyczności mózgu, czyli zdolności mózgu do modyfikowania swoich struktur i funkcji w odpowiedzi na doświadczenia.Interakcje społeczne odgrywają ważną rolę w kształtowaniu…

    /

  • Komunikacja emocjonalna

    Emocje to język, którego używamy, aby się ze sobą porozumieć. Możemy komunikować się bezpośrednio, zarówno za pomocą sygnałów werbalnych, jak i mowy ciała. Ale to emocje leżą u podstaw interpretacji tych wymian. Ostatecznie nawiązujemy ze sobą kontakt poprzez użycie naszego słownictwa emocjonalnego. Umiejętność komunikacji emocjonalnej zdobywamy dzięki relacji z naszymi rodzicami/opiekunami. Kiedy komunikacja emocjonalna nie…

    /