Przejdź do treści
  • Wielkanoc – Grupa Żółta

    |

    Wielkanoc – Grupa Żółta


  • |

    Gość w Przedszkolu – Grupa Żółta

  • |

    5 WSKAZÓWEK DLA KAŻDEGO RODZICA

  • |

    Dzieci nie przychodzą na świat po to by …


  • Co jest w kształcie koła? – Grupa Żółta

    Co jest w kształcie koła? – Grupa Żółta

    Podczas dzisiejszych zajęć w naszym przedszkolu odkrywaliśmy tajniki figury geometrycznej – „koła”! Razem z dziećmi poszukiwaliśmy go wśród innych kształtów, zwracając uwagę na jego charakterystyczne cechy. Przy okazji świetnie się bawiliśmy, korzystając z różnych form zabaw z wykorzystaniem tej magicznej figury. Na zakończenie wszyscy wzięliśmy udział w twórczym zajęciu plastycznym, tworząc urocze „Kwiatuszki” z malutkich…

    /

  • Spotkanie z psychologiem wychowawczym

    Spotkanie z psychologiem wychowawczym

    Drodzy Rodzice! Serdecznie zapraszam na dwugodzinne spotkanie z Jarkiem Żylińskim – psychologiem wychowawczym, poświęcone granicom dzieci i dorosłych. „Nie chcę iść do przedszkola!”, „Pobaw się ze mną, teraz!”, „Nie będę jadł tej marchewki!”, „To mój tablet! Będę grał, ile chcę!”. Wyzwania związane z różnicą potrzeb to rodzicielska codzienność. Czy udaje nam się dogadać, unikając płaczu…

    /

  • W świecie emocji – Grupa Czerwona

    W świecie emocji – Grupa Czerwona

    Podsumowanie Tygodnia – Emocje, Motoryka, i Zabawy Ruchowe W minionym tygodniu skupiliśmy się na fascynującym temacie emocji i uczuć. Dzieci rozwijały umiejętność werbalizacji swoich uczuć, potrafiąc precyzyjnie określić, co aktualnie przeżywają. To ważne doświadczenie wspomaga budowanie świadomości emocjonalnej. W ramach ćwiczeń motoryki małej zajmowaliśmy się grafomotoryką, przeliczaniem i utrwalaniem cyfr. Ponadto, utrwalamy znaki graficzne poznanych…

    /

  • Co ułatwia prace w domu – Grupa Żółta

    Co ułatwia prace w domu – Grupa Żółta

    Podsumowanie kolejnego tygodnia w naszej grupie. Zakończył się kolejny tydzień pełen fascynujących tematów! Tym razem rozmawialiśmy o urządzeniach, które wspomagają nas w codziennych pracach domowych. Dzieci nie tylko poznawały różne sprzęty, ale także zdobywały wiedzę na temat ich funkcji i roli w naszym życiu. Dodatkowo skupiliśmy się na kształtowaniu sprawności fizycznej. Ćwiczenia fizyczne nie tylko…

    /

  • Granice dzieci i dorosłych

    Granice dzieci i dorosłych

    Ustalanie granic jest WAŻNE. Określone normy, zasady i granice stwarzają bezpieczną sferę rozwoju. Granice NIE są przejawem władzy NAD dzieckiem. Granice sprzyjają ROZWOJOWI dziecka. Jak wyrażać, ustalać swoje Granice? Poniżej kilka wskazówek! SPOKOJNIEGłos dorosłego jest dla dziecka sygnałem, który może wzmacniać pewne zachowania. Nie daj się ponieść emocją. To Ty – tak TY, musisz zachować…

    /

  • Razem przy muzyce, zajęcia otwarte w Grupie Zielonej

    Razem przy muzyce, zajęcia otwarte w Grupie Zielonej

    Zajęcia otwarte stanowią jedną z form współpracy z Rodzicami, oferując okazję do zaznajomienia się ze sposobami pracy nauczyciela oraz obserwacji funkcjonowania dziecka w grupie. Dzisiaj jednak głównym celem naszych zajęć było przede wszystkim radosne doświadczenie muzyki. Wszyscy uczestnicy, zarówno dzieci, jak i rodzice, włączyli się z ogromnym zaangażowaniem w tę wesołą zabawę przy rytmach, dając…

    /

  • Jak wspierać dziecko w doświadczeniu niepowodzeń

    Jak wspierać dziecko w doświadczeniu niepowodzeń

    -„Nie! Nie! Te klocki! Nie buduje już!”-„Tatooo, ja już nie chce malować! Nie potrafię tego motyla. Do kosza z tym!” Potyczki, trudności i niepowodzenia „małych ludzi” to WIELKA SPRAWA.Starają się tak bardzo, a tu klocki nie chcą się trzymać, gra robi się trudniejsza, a motyl bardziej zaczyna przypominać kleks…Niezadowolenie, żal, frustracja i złość na to,…

    /

  • Rozmowy z dzieckiem o śmierci

    Rozmowy z dzieckiem o śmierci

    Wielu rodziców obawia się tematu śmierci, zastanawia się co i jak powiedzieć, gdy dziecko zapyta. Kiedy powiedzieć, że śmierć to nieodwracalne zjawisko, nie jest snem, ani chwilowym wyjazdem do innego miasta. Jak przekazać dziecku informację o tym, że ten, którego się kochało, który był mu bliski – odszedł bezpowrotnie? Rozmowy o śmierci jako część codzienności…

    /

  • Chwalić czy nie chwalić?

    Rodzice oraz opiekunowie mają ogromny wpływ na rozwój poczucia własnej wartości dziecka poprzez słowa i zachowania. Jednakże, konieczne jest zwrócenie uwagi na rodzaj pochwał, jakie przekazujemy. Wymienianie jedynie ogólnikowych określeń, takich jak „super” czy „dobra robota”, może związać odczuwanie wartości dziecka z postrzeganiem przez innych ludzi. Warto zwrócić uwagę na konkretne osiągnięcia dziecka. Samoocena jest…

    /