Przejdź do treści
  • |

    Lęk przypomina falę


  • |

    Dziecko ma te same emocje co dorosły i to samo prawo do ich przeżywania

  • |

    Wielkanocne Przygotowania – Grupa Czerwona 🐣🌿

  • |

    Wielkanoc – Grupa Żółta


  • Słowa które pomagają gdy dziecko doświadcza niepowodzenia

    Słowa które pomagają gdy dziecko doświadcza niepowodzenia

    Jak wspierać dziecko w doświadczaniu niepowodzeń? – „Nie! Nie! Nie buduję już tego!”– „Tatooo, ja już nie chcę malować! Nie umiem tego narysować. To głupie! Do kosza z tym!” Problemy, trudności i niepowodzenia „małych ludzi” to WIELKA SPRAWA.Staramy się, próbujemy, budujemy, malujemy… a tu klocki się rozsypują, gra robi się trudniejsza, a motyl zaczyna przypominać…

    /

  • Co powiedzieć zamiast zaraz, nie teraz, daj mi chwilę by dzieci czuły się ważne

    „Zaraz, nie teraz…” – jak reagować, gdy dziecko potrzebuje uwagi? Ile razy zdarzyło Ci się powiedzieć: ❌ „Zaraz!”❌ „Nie teraz!”❌ „Daj mi chwilę!” To naturalne. Dorośli są często pochłonięci obowiązkami, myślami, zadaniami. Tymczasem dzieci potrzebują naszej uwagi – tu i teraz. To wyzwanie. Bo z jednej strony chcemy uczyć dzieci cierpliwości, a z drugiej –…

    /

  • Baśnie, bajki, bajeczki – Grupa Żółta

    Baśnie, bajki, bajeczki – Grupa Żółta

    Bajki towarzyszą dzieciom od najmłodszych lat, przenosząc je w świat magii, przygód i niezwykłych bohaterów. W tym tygodniu Grupa Żółta zanurzyła się w baśniowy świat, poświęcając czas ulubionym opowieściom. Przedszkolaki z zaangażowaniem wykonywały zadania sprawdzające ich znajomość bajek – rozpoznawały bohaterów, odgadywały tytuły i odkrywały morały ukryte w opowieściach. Na zakończenie tygodnia dzieci miały okazję…

    /

  • Zimowy Ogródek – Grupa Pomarańczowa

    Zimowy Ogródek – Grupa Pomarańczowa

    Za oknem luty przypomina nam, że ciepłe buty to podstawa, ale słoneczne dni sprawiają, że coraz bardziej tęsknimy za wiosną. Postanowiliśmy więc wziąć sprawy w swoje ręce i stworzyć nasz własny, zielony zakątek! Z wielkim entuzjazmem przygotowaliśmy niezbędne akcesoria – doniczki, ziemię, konewki i cebulkę dymkę. Każde dziecko miało okazję samodzielnie posadzić swoją roślinkę, dbając…

    /

  • Wady zgryzu a wady wymowy

    Dlaczego warto kontrolować zgryz dziecka? Bo to, jak ustawiają się zęby i szczęka, ma znaczenie nie tylko dla wyglądu uśmiechu, ale też dla mowy, jedzenia, a nawet ogólnego samopoczucia dziecka. Wady zgryzu mogą znacząco wpłynąć na rozwój nieprawidłowej artykulacji – czyli na sposób, w jaki dziecko wymawia głoski. Często to właśnie ustawienie zębów i budowa…

    /

  • Złość łatwiej jest dostrzec a trudniej zrozumieć

    Złość łatwiej jest dostrzec a trudniej zrozumieć

    Złość. Czy potrafisz ją zrozumieć? ✔ Złość łatwiej jest dostrzec, a trudniej zrozumieć✔ Złość łatwiej ocenić niż w niej towarzyszyć✔ Złość łatwiej ganić niż wspierać A przecież złość jest potrzebna każdemu z nas – i dużemu, i małemu. To ważna emocja. Sygnał, że coś się dzieje.Złość nie jest „zła”. Emocje nie dzielą się na dobre…

    /

  • Gość w Przedszkolu – Grupa Żółta

    Gość w Przedszkolu – Grupa Żółta

    Dziś w naszej grupie pojawił się wyjątkowy gość, sprawiając dzieciom ogromną niespodziankę! Odwiedziła nas mama Antka, która na co dzień pracuje jako lekarz. Przedszkolaki z wielkim zaciekawieniem słuchały opowieści o jej pracy, dowiadując się, jak ważne jest dbanie o zdrowie i pomaganie innym. To było niezwykle ciekawe spotkanie, pełne pytań, rozmów i nowych odkryć. Serdecznie…

    /

  • 5 WSKAZÓWEK DLA KAŻDEGO RODZICA

    5 WSKAZÓWEK DLA KAŻDEGO RODZICA

    1. Zamiast wydawać polecenia – zacznij pytaćNakazy i zakazy są potrzebne, zwłaszcza gdy dotyczą bezpieczeństwa. Jednak codzienność to przede wszystkim relacja. A nic nie buduje jej lepiej niż rozmowa.Pytania pełne ciekawości i chęci zrozumienia dają dziecku jasny sygnał: jesteś dla mnie ważny, widzę cię i słucham. 2. Nie stawiaj zawsze na swoim – daj przestrzeń…

    /

  • Dzieci nie przychodzą na świat po to by …

    Dzieci nie przychodzą na świat po to by …

    Dzieci nie przychodzą na świat, by spełniać nasze oczekiwania Dzieci nie przychodzą na świat,by coś w nas naprawić,by coś za nas zrobić,by coś nam skompensować. Nie pojawiają się po to, aby wypełniać pustkę,realizować nasze ambicje,czy podążać ścieżką, którą my – dorośli – uważamy za „właściwą”. Dziecko nie jest ani naszą własnością,ani zabawką w rękach dorosłych.To…

    /