• „Miś Wojtek” wycieczka do Muzeum Wojska Polskiego – Grupa Czerwona

    |

    „Miś Wojtek” wycieczka do Muzeum Wojska Polskiego – Grupa Czerwona



  • Wychowanie bez przemocy i przymusu

    Wychowanie bez przemocy i przymusu

    Wychowanie bez kar nie oznacza braku zasad, granic czy konsekwencji. Nie jest równoznaczne z zostawieniem dziecka samemu sobie. To podejście pełne uważności, empatii i szacunku – ale również jasności i konsekwencji. Mądre wychowanie bez kar to: 🔹 Konsekwencje zamiast karDziecko uczy się ponosić naturalne skutki swoich działań. To właśnie wtedy rozwija się odpowiedzialność.Jeśli dziecko coś…

    /

  • Na chwilę przed Świętem Niepodległości – Grupa Niebieska

    Na chwilę przed Świętem Niepodległości – Grupa Niebieska

    Wizyta na Cmentarzu Wojskowym. Dzisiejszy dzień (4 listopada) był dla naszych przedszkolaków z Grupy Niebieskiej wyjątkową lekcją patriotyzmu i szacunku dla historii. W ciszy i zadumie odwiedziliśmy mogiły, z których wiele liczy sobie przeszło sto lat. Zapaliliśmy znicze i odśpiewaliśmy hymn narodowy. To nasze skromne podziękowanie za ofiarę życia w obronie ojczyzny.

    /

  • Bajki, baśnie, bajeczki – Grupa Żółta

    Bajki, baśnie, bajeczki – Grupa Żółta

    W minionym tygodniu dzieci z Grupy Żółtej przeniosły się do niezwykłego świata bajek i baśni! Podczas zajęć dydaktycznych i ruchowych usprawniały aparat artykulacyjny, rozwijały motorykę małą i dużą, a także doskonaliły ogólną sprawność fizyczną. Dzięki wyjściom do ogrodu dzieci miały okazję ćwiczyć samodzielność i samoobsługę, a także były wdrażane do utrzymywania porządku w miejscu zabawy…

    /

  • „W skrzyni prababci”

    „W skrzyni prababci”

    W październiku w ramach projektu  „Zintegrowany Program Rozwoju Talentów i Kompetencji Kluczowych w Przedszkolach BOF”  w naszym przedszkolu rozpoczęły się zajęcia dowolne w ramach język i kultura, ich celem jest rozwijanie umiejętności komunikacyjnych, odkrywanie bogactwa języka oraz poznawanie kultury regionu i świata. Cykl rozpoczął się od bloku tematycznego „Z kufra prababci”, który prowadziła Pani Magda…

    /

  • Bezpłatny webinar „Autyzm czy nie? Jak odróżnić spektrum autyzmu od innych trudności rozwojowych u dzieci”

    Zapraszamy na bezpłatny webinar szkoleniowy dla rodziców, nauczycieli i specjalistów! „Autyzm czy nie? Jak odróżnić spektrum autyzmu od innych trudności rozwojowych u dzieci” Na plakacie znajdziecie najczęściej obserwowane objawy autyzmu – ale to nie wszystko. Spektrum autyzmu to bardzo szeroki i zróżnicowany obraz trudności. ➡️ Każde dziecko jest inne.➡️ Objawy mogą się znacząco różnić u…

    /

  • Kotek – Grupa Czerwona

    Dzisiejsze zajęcia w Grupie Czerwonej poświęcone były ćwiczeniu koncentracji uwagi i słuchania ze zrozumieniem. Inspiracją do naszej pracy był wiersz M. Deresza, na podstawie którego dzieci miały za zadanie narysować kotka – dokładnie takiego, jaki został opisany w utworze. Zadanie wymagało skupienia i uważnego słuchania, a przy okazji rozwijało wyobraźnię i sprawność manualną. Dzieci świetnie…

    /

  • W krainie zdrowia – Grupa Żółta

    W krainie zdrowia – Grupa Żółta

    Miniony tydzień upłynął Grupie Żółtej pod znakiem zdrowia, bezpieczeństwa i samodzielności. Dzieci wyruszyły w edukacyjną podróż do „krainy zdrowia”, gdzie czekało na nie mnóstwo cennych informacji i ciekawych zadań. 👀 Poznaliśmy funkcje wzroku – rozmawialiśmy o tym, jak ważny jest dla nas ten zmysł i w jaki sposób należy o niego dbać.🚒🚑🚓 Dzieci dowiedziały się,…

    /

  • Gdyby emocje umiały mówić…

    Gdyby emocje umiały mówić…

    Emocje pojawiają się nie bez powodu. Niosą ze sobą ważne informacje o nas samych – o naszych potrzebach, granicach, pragnieniach i obawach. Nie zawsze są przyjemne, ale każda z nich pełni swoją rolę. Smutek może mówić: „Potrzebuję wsparcia”. Złość – „Coś naruszyło moje granice”. Radość – „To jest dla mnie dobre”. Warto je zauważać, zamiast…

    /

  • Poznajemy literki – Grupa Czerwona

    Poznajemy literki – Grupa Czerwona

    W Grupie Czerwonej rozpoczęliśmy fascynującą przygodę z alfabetem! W tym roku szkolnym dzieci będą stopniowo poznawały podstawowe litery, a dziś bohaterką dnia była literka „L”, „l”. Zajęcia były pełne różnorodnych i angażujących aktywności:– wspólnie wybieraliśmy obrazki, których nazwy zaczynają się od głoski „L”,– dzieci układały literkę „L” z własnych ciał,– wyszukiwaliśmy przedmioty w sali, których…

    /