Przejdź do treści
  • Tydzień z Ekologią – Dbamy o Naszą Planetę 🌍💚

    |

    Tydzień z Ekologią – Dbamy o Naszą Planetę 🌍💚


  • |

    Dziecko ma te same emocje co dorosły i to samo prawo do ich przeżywania

  • |

    Wielkanocne Przygotowania – Grupa Czerwona 🐣🌿

  • |

    Wielkanoc – Grupa Żółta


  • O co chodzi w rodzicielstwie

    Rodzicielstwo to coś więcej niż wychowanie Rodzicielstwo to nie tylko zasady, obowiązki i rutyna.To przede wszystkim bycie przewodnikiem, dawanie miłości i dorastanie razem z dzieckiem – każdego dnia, w małych i wielkich chwilach. To spojrzenie z czułością, gdy dziecko popełnia błąd.To cierpliwość, kiedy emocje biorą górę.To rozmowa, nawet gdy nie wszystko jest łatwe do wyjaśnienia.To…

    /

  • Dbamy o naszą planetę – Grupa Żółta

    Dbamy o naszą planetę – Grupa Żółta

    Ziemia to nasz wspólny dom – piękny, zielony, pełen życia. W tym tygodniu dzieci z Grupy Żółtej zastanawiały się, co możemy zrobić, by ten dom pozostał czysty, zdrowy i bezpieczny dla wszystkich – ludzi, zwierząt i roślin. Rozmawialiśmy o tym, jak ważne jest oddychanie świeżym powietrzem, picie czystej wody i otaczanie się piękną przyrodą. Dzieci…

    /

  • „On mnie ignoruje!” – czy na pewno?

    „On mnie ignoruje!” – czy na pewno?

    Masz czasem wrażenie, że mówisz jak echo?Powtarzasz coś trzeci raz, a dziecko jakby Cię w ogóle nie słyszało? Zanim pomyślisz: „On mnie ignoruje!”, zatrzymaj się na chwilę i spójrz głębiej.Bo za każdym dziecięcym zachowaniem kryje się jakaś historia. Coś, co dzieje się w środku. Coś, co warto zauważyć. Zamiast tracić energię na powtarzanie i złość…

    /

  • Mamy różne charaktery – Grupa Czerwona

    Mamy różne charaktery – Grupa Czerwona

    W tym tygodniu Grupa Czerwona zgłębia temat „Mamy różne charaktery”, który pomaga dzieciom lepiej poznać siebie i zrozumieć emocje, jakie towarzyszą im na co dzień. Podczas zajęć przedszkolaki uczą się rozpoznawać i nazywać swoje nastroje, a pomocą w tych rozmowach był m.in. wiersz B. Szelągowskiej „Moje emocje”. Dzieci uczestniczyły również w zabawach pantomimicznych, podczas których…

    /

  • Psychoedukacja w wierszu

    Dzieci też mają granice – uczmy je asertywności Dziecko ma takie samo prawo do wyznaczania granic swojego ciała jak każdy dorosły.To ważne, by od najmłodszych lat uczyć dzieci, że ich ciało należy do nich i że nikt nie ma prawa go dotykać bez ich zgody. Wierszyk „Dzieci i kotki” porusza temat asertywności w sposób przyjazny…

    /

  • Światowy Dzień Świadomości Autyzmu

    Światowy Dzień Świadomości Autyzmu

    Światowy Dzień Świadomości Autyzmu – 2 kwietnia💙 2 kwietnia obchodzimy Światowy Dzień Świadomości Autyzmu – wyjątkowy czas, który ma na celu zwiększenie społecznej wiedzy na temat spektrum autyzmu oraz promowanie akceptacji, szacunku i empatii wobec osób autystycznych. To święto zostało ustanowione przez ONZ, by zwrócić uwagę na potrzeby osób w spektrum oraz zachęcać do budowania…

    /

  • Mamy Różne Charaktery – Grupa Żółta 😊😢😡😨

    Mamy Różne Charaktery – Grupa Żółta 😊😢😡😨

    W tym tygodniu Grupa Żółta zagłębiła się w świat emocji i charakterów. Rozmawialiśmy o tym, że każdy z nas jest inny, przeżywa różne uczucia i ma prawo do własnych emocji – bez względu na to, czy są one radosne, smutne czy trudne. Z pomocą wierszyka:„Kiedy jest mi smutno, to czasami płaczę,Gdy jestem wesoła, to zazwyczaj…

    /

  • Puk, puk, puk to ja sztuka – Grupa Czerwona

    Puk, puk, puk to ja sztuka – Grupa Czerwona

    W tym tygodniu Grupa Czerwona wyruszyła w niezwykłą podróż do świata sztuki – piękna, które kryje się wszędzie wokół nas. Naszym tematem przewodnim są właśnie dzieła sztuki i ich twórcy, a każde zajęcia otwierają dzieciom drzwi do wyobraźni, emocji i twórczego działania. Rozmawiamy o tym, czym jest sztuka, gdzie możemy ją spotkać i jak bardzo…

    /

  • Czym jest Wczesne Wspomaganie Rozwoju Dziecka? Jak uzyskać opinię o (WWRD)?

    Czym jest Wczesne Wspomaganie Rozwoju Dziecka? Jak uzyskać opinię o (WWRD)?

    Wczesne Wspomaganie Rozwoju Dziecka (WWRD) Wczesne Wspomaganie Rozwoju Dziecka (WWRD) to kompleksowe, intensywne i wielospecjalistyczne działania mające na celu pobudzanie i stymulowanie rozwoju dziecka w zakresie: • ruchowym• poznawczym• emocjonalnym• społecznym WWRD obejmuje dzieci od momentu wykrycia pierwszych sygnałów nieprawidłowego funkcjonowania aż do rozpoczęcia nauki w szkole. Wsparciem objęta jest również rodzina dziecka. Jak uzyskać…

    /