-
Mamy różne charaktery – Grupa Czerwona
W tym tygodniu Grupa Czerwona zgłębia temat „Mamy różne charaktery”, który pomaga dzieciom lepiej poznać siebie i zrozumieć emocje, jakie towarzyszą im na co dzień. Podczas zajęć przedszkolaki uczą się rozpoznawać i nazywać swoje nastroje, a pomocą w tych rozmowach był m.in. wiersz B. Szelągowskiej „Moje emocje”. Dzieci uczestniczyły również w zabawach pantomimicznych, podczas których…
/
-
Psychoedukacja w wierszu
Dzieci też mają granice – uczmy je asertywności Dziecko ma takie samo prawo do wyznaczania granic swojego ciała jak każdy dorosły.To ważne, by od najmłodszych lat uczyć dzieci, że ich ciało należy do nich i że nikt nie ma prawa go dotykać bez ich zgody. Wierszyk „Dzieci i kotki” porusza temat asertywności w sposób przyjazny…
/
-
Światowy Dzień Świadomości Autyzmu
Światowy Dzień Świadomości Autyzmu – 2 kwietnia💙 2 kwietnia obchodzimy Światowy Dzień Świadomości Autyzmu – wyjątkowy czas, który ma na celu zwiększenie społecznej wiedzy na temat spektrum autyzmu oraz promowanie akceptacji, szacunku i empatii wobec osób autystycznych. To święto zostało ustanowione przez ONZ, by zwrócić uwagę na potrzeby osób w spektrum oraz zachęcać do budowania…
/
-
Mamy Różne Charaktery – Grupa Żółta 😊😢😡😨
W tym tygodniu Grupa Żółta zagłębiła się w świat emocji i charakterów. Rozmawialiśmy o tym, że każdy z nas jest inny, przeżywa różne uczucia i ma prawo do własnych emocji – bez względu na to, czy są one radosne, smutne czy trudne. Z pomocą wierszyka:„Kiedy jest mi smutno, to czasami płaczę,Gdy jestem wesoła, to zazwyczaj…
/
-
Puk, puk, puk to ja sztuka – Grupa Czerwona
W tym tygodniu Grupa Czerwona wyruszyła w niezwykłą podróż do świata sztuki – piękna, które kryje się wszędzie wokół nas. Naszym tematem przewodnim są właśnie dzieła sztuki i ich twórcy, a każde zajęcia otwierają dzieciom drzwi do wyobraźni, emocji i twórczego działania. Rozmawiamy o tym, czym jest sztuka, gdzie możemy ją spotkać i jak bardzo…
/
-
Czym jest Wczesne Wspomaganie Rozwoju Dziecka? Jak uzyskać opinię o (WWRD)?
Wczesne Wspomaganie Rozwoju Dziecka (WWRD) Wczesne Wspomaganie Rozwoju Dziecka (WWRD) to kompleksowe, intensywne i wielospecjalistyczne działania mające na celu pobudzanie i stymulowanie rozwoju dziecka w zakresie: • ruchowym• poznawczym• emocjonalnym• społecznym WWRD obejmuje dzieci od momentu wykrycia pierwszych sygnałów nieprawidłowego funkcjonowania aż do rozpoczęcia nauki w szkole. Wsparciem objęta jest również rodzina dziecka. Jak uzyskać…
/
-
Wiosenny Marzec w Grupie Czerwonej
Grupa Czerwona z pełnym zaangażowaniem kontynuuje wiosenną tematykę, która towarzyszy nam przez cały marzec. Każdy dzień przynosi nowe wyzwania, a dzieci z radością i ciekawością odkrywają kolejne tajemnice otaczającego świata. W tym tygodniu poznajemy literę „C” oraz uczymy się zapisu cyfrowego liczby 10. Przedszkolaki ćwiczą przeliczanie, rozwiązują zadania matematyczne i utrwalają znaki „<”, „>”, „=”,…
/
-
Witaj, Wiosno! – Radosne Powitanie Nowej Pory Roku
21 marca dzieci z naszego przedszkola uroczyście przywitały pierwszy dzień wiosny! Tego dnia nie zabrakło kolorów, uśmiechów i ciepłej atmosfery, która wypełniła nie tylko naszą placówkę, ale również okoliczne ulice. Wszystko zaczęło się od przygotowań – Grupa Niebieska stworzyła wyjątkową kukłę Pani Wiosny, która dumnie prowadziła wiosenny korowód dzieci podczas spaceru w okolicy przedszkola. Podczas…
/
-
„Wiosenny Czarodziej” – Finał Konkursu Recytatorskiego
Dzisiejsza uroczystość była prawdziwym świętem poezji! Finał konkursu recytatorskiego „Wiosenny Czarodziej” miał na celu popularyzowanie wśród dzieci piękna poezji oraz rozwijanie ich umiejętności wystąpień publicznych i recytatorskich. Na scenie zaprezentowało się 12 małych artystów – reprezentantów wszystkich grup przedszkolnych. Dzieci z wielkim zaangażowaniem i odwagą recytowały wiersze, prezentując swój talent przed przedszkolną publicznością. Jury oceniało:dobór…
/