• W krainie zdrowia – Grupa Żółta

    |

    W krainie zdrowia – Grupa Żółta


  • |

    Trudne emocje – jak wspierać dziecko?

  • |

    Ostatni tydzień „Jesienne impresje”

  • |

    Dziecko przed ekranem – przebodźcowane, mniej kreatywne?


  • Tydzień z Ekologią – Dbamy o Naszą Planetę 🌍💚

    Tydzień z Ekologią – Dbamy o Naszą Planetę 🌍💚

    W tym tygodniu całe przedszkole skupiło się na niezwykle ważnym temacie – ekologii. Z okazji Światowego Dnia Ziemi dzieci uczestniczyły w wielu działaniach, które miały na celu zwiększenie świadomości ekologicznej i pokazanie, jak każdy z nas – nawet najmłodszy – może dbać o naszą planetę. Jednym z zadań było wykonanie plakatów edukacyjnych, które przedstawiały, w…

    /

  • Dziecko ma te same emocje co dorosły i to samo prawo do ich przeżywania

    Dziecko ma te same emocje co dorosły i to samo prawo do ich przeżywania

    Dziecko też człowiek – z szacunkiem od słów zaczynając „Bo dorosłemu nikt nie powie: 'Wynoś się’, a dziecku często się tak mówi. Zawsze jak dorosły się krząta, to dziecko się plącze, dorosły żartuje, a dziecko błaznuje, dorosły płacze, a dziecko się maże i beczy, dorosły jest ruchliwy, dziecko wiercipięta, dorosły smutny, a dziecko skrzywione, dorosły…

    /

  • Wielkanocne Przygotowania – Grupa Czerwona 🐣🌿

    Wielkanocne Przygotowania – Grupa Czerwona 🐣🌿

    W tym tygodniu Grupa Czerwona zanurzyła się w magiczny świat wielkanocnych tradycji – zarówno tych współczesnych, jak i nieco zapomnianych. Dzieci poznały wiele ciekawostek o dawnych zwyczajach, takich jak barwienie jajek naturalnymi sposobami – za pomocą cebuli, buraków czy kurkumy. Wspólnie rozmawialiśmy o tym, jak wygląda Wielkanoc w domach naszych przedszkolaków – co gości na…

    /

  • Wielkanoc – Grupa Żółta

    Wielkanoc – Grupa Żółta

    Zbliża się Wielkanoc – radosny, pełen nadziei czas, na który z niecierpliwością czekają zarówno dzieci, jak i dorośli. W mijającym tygodniu Grupa Żółta zgłębiała temat wielkanocnych tradycji i zwyczajów, poznając ich znaczenie oraz sposób, w jaki świętuje się je w polskich domach. Rozmawialiśmy o tym, co powinno znaleźć się w wielkanocnym koszyczku, a dzieci z…

    /

  • O co chodzi w rodzicielstwie

    Rodzicielstwo to coś więcej niż wychowanie Rodzicielstwo to nie tylko zasady, obowiązki i rutyna.To przede wszystkim bycie przewodnikiem, dawanie miłości i dorastanie razem z dzieckiem – każdego dnia, w małych i wielkich chwilach. To spojrzenie z czułością, gdy dziecko popełnia błąd.To cierpliwość, kiedy emocje biorą górę.To rozmowa, nawet gdy nie wszystko jest łatwe do wyjaśnienia.To…

    /

  • Dbamy o naszą planetę – Grupa Żółta

    Dbamy o naszą planetę – Grupa Żółta

    Ziemia to nasz wspólny dom – piękny, zielony, pełen życia. W tym tygodniu dzieci z Grupy Żółtej zastanawiały się, co możemy zrobić, by ten dom pozostał czysty, zdrowy i bezpieczny dla wszystkich – ludzi, zwierząt i roślin. Rozmawialiśmy o tym, jak ważne jest oddychanie świeżym powietrzem, picie czystej wody i otaczanie się piękną przyrodą. Dzieci…

    /

  • „On mnie ignoruje!” – czy na pewno?

    „On mnie ignoruje!” – czy na pewno?

    Masz czasem wrażenie, że mówisz jak echo?Powtarzasz coś trzeci raz, a dziecko jakby Cię w ogóle nie słyszało? Zanim pomyślisz: „On mnie ignoruje!”, zatrzymaj się na chwilę i spójrz głębiej.Bo za każdym dziecięcym zachowaniem kryje się jakaś historia. Coś, co dzieje się w środku. Coś, co warto zauważyć. Zamiast tracić energię na powtarzanie i złość…

    /

  • Mamy różne charaktery – Grupa Czerwona

    Mamy różne charaktery – Grupa Czerwona

    W tym tygodniu Grupa Czerwona zgłębia temat „Mamy różne charaktery”, który pomaga dzieciom lepiej poznać siebie i zrozumieć emocje, jakie towarzyszą im na co dzień. Podczas zajęć przedszkolaki uczą się rozpoznawać i nazywać swoje nastroje, a pomocą w tych rozmowach był m.in. wiersz B. Szelągowskiej „Moje emocje”. Dzieci uczestniczyły również w zabawach pantomimicznych, podczas których…

    /

  • Psychoedukacja w wierszu

    Dzieci też mają granice – uczmy je asertywności Dziecko ma takie samo prawo do wyznaczania granic swojego ciała jak każdy dorosły.To ważne, by od najmłodszych lat uczyć dzieci, że ich ciało należy do nich i że nikt nie ma prawa go dotykać bez ich zgody. Wierszyk „Dzieci i kotki” porusza temat asertywności w sposób przyjazny…

    /