• Bajki, baśnie, bajeczki – Grupa Żółta

    |

    Bajki, baśnie, bajeczki – Grupa Żółta


  • |

    „W skrzyni prababci”

  • |

    Kotek – Grupa Czerwona

  • |

    W krainie zdrowia – Grupa Żółta


  • Gdyby emocje umiały mówić…

    Gdyby emocje umiały mówić…

    Emocje pojawiają się nie bez powodu. Niosą ze sobą ważne informacje o nas samych – o naszych potrzebach, granicach, pragnieniach i obawach. Nie zawsze są przyjemne, ale każda z nich pełni swoją rolę. Smutek może mówić: „Potrzebuję wsparcia”. Złość – „Coś naruszyło moje granice”. Radość – „To jest dla mnie dobre”. Warto je zauważać, zamiast…

    /

  • Poznajemy literki – Grupa Czerwona

    Poznajemy literki – Grupa Czerwona

    W Grupie Czerwonej rozpoczęliśmy fascynującą przygodę z alfabetem! W tym roku szkolnym dzieci będą stopniowo poznawały podstawowe litery, a dziś bohaterką dnia była literka „L”, „l”. Zajęcia były pełne różnorodnych i angażujących aktywności:– wspólnie wybieraliśmy obrazki, których nazwy zaczynają się od głoski „L”,– dzieci układały literkę „L” z własnych ciał,– wyszukiwaliśmy przedmioty w sali, których…

    /

  • 5 wskazówek dla każdego rodzica – jak budować mądrą i pełną miłości relację z dzieckiem

    5 wskazówek dla każdego rodzica – jak budować mądrą i pełną miłości relację z dzieckiem

    Wychowywanie dziecka to nieustanny proces uczenia się siebie nawzajem. Poniżej znajdziesz 5 konkretnych i uniwersalnych wskazówek, które mogą pomóc w codziennym byciu bliżej swojego dziecka. To nie tylko teoria – to praktyczne podpowiedzi, które zmieniają jakość relacji. 📌 Na końcu wpisu znajdziesz rozszerzenie każdej wskazówki – z konkretnymi przykładami i wyjaśnieniami. Rozszerzenie wskazówek ✔️ Zamiast…

    /

  • Pierwszy Tydzień Października – „Kody Jesieni” w Grupie Żółtej 🍂💛

    Pierwszy Tydzień Października – „Kody Jesieni” w Grupie Żółtej 🍂💛

    Pierwsze dni października upłynęły w Grupie Żółtej pod hasłem „Kody jesieni”. Trwa jeszcze okres adaptacji, dlatego prosimy Rodziców o przygotowanie dla dzieci wygodnych butów i odzieży wierzchniej, którą łatwo samodzielnie zakładać i zdejmować (czapki, kominy, bluzy). Zachęcamy do dalszego wdrażania dzieci do samodzielności również w domu – to ważny krok w ich rozwoju. W tym…

    /

  • Co powinno znaleźć się w emocjonalnej apteczce dziecka?

    Co powinno znaleźć się w emocjonalnej apteczce dziecka?

    🧰 Tak jak bandaże i leki chronią ciało, tak samo potrzebujemy narzędzi, które wspierają psychikę. Warto, by każde dziecko miało swoją „emocjonalną apteczkę” – zestaw prostych, ale skutecznych sposobów radzenia sobie z emocjami. Oto, co warto mieć pod ręką: ✅ Umiejętność nazywania emocji✅ Świadomość sygnałów z ciała (np. napięcie, ścisk w brzuchu, suchość w ustach)✅…

    /

  • Dary Jesieni z Ogrodu i Sadu – Zajęcia Otwarte w Grupie Czerwonej

    Dary Jesieni z Ogrodu i Sadu – Zajęcia Otwarte w Grupie Czerwonej

    30 września 2025 r. w Grupie Czerwonej odbyły się wyjątkowe zajęcia otwarte z udziałem Rodziców. Spotkanie było okazją do wspólnej zabawy, nauki i spędzenia czasu w jesiennej atmosferze pełnej barw i smaków. Rodzice mieli możliwość obserwowania swoich dzieci podczas zajęć – ich aktywności, koncentracji uwagi, a także umiejętności i wiedzy zdobywanej na co dzień w…

    /

  • Trudne emocje – jak wspierać dziecko?

    Trudne emocje – jak wspierać dziecko?

    Czy wiesz, co możesz zrobić, gdy Twoje dziecko przeżywa trudne emocje? Każde dziecko codziennie doświadcza wielu intensywnych uczuć – od radości, przez złość, aż po smutek czy lęk. Problem pojawia się wtedy, gdy te emocje są zbyt silne, by mogło sobie z nimi poradzić samodzielnie. Kluczowa zasada: dziecko nie ma jeszcze w pełni dojrzałego układu…

    /

  • Ostatni tydzień „Jesienne impresje”

    Ostatni tydzień „Jesienne impresje”

    Ostatni tydzień upłynął nam pod hasłem „Jesienne impresje” – był pełen zabawy, śpiewu i radosnej nauki. W naszej grupie uczymy się poprzez zabawę, a każdy dzień przynosi nowe wyzwania i umiejętności. Podczas zajęć dzieci:🤸 kształtowały prawidłową postawę ciała i wzmacniały duże grupy mięśniowe poprzez ćwiczenia ruchowe,🎵 ćwiczyły skoczność i reakcję na zmiany tempa w muzyce,…

    /

  • Dziecko przed ekranem – przebodźcowane, mniej kreatywne?

    Dziecko przed ekranem – przebodźcowane, mniej kreatywne?

    Rodzicu, czy Twoje dziecko potrafi wpatrywać się w bajki godzinami…?A gdy trzeba coś wymyślić, pobawić się samodzielnie – nagle nie wie, co robić? To nie jest jego wina.Dzisiejsze dzieci coraz częściej są przebodźcowane, drażliwe i mniej kreatywne. To odbiera im coś znacznie cenniejszego niż tylko czas – zdolność do samodzielnego myślenia i zabawy. Kiedyś wystarczyło…

    /